Nevěda co dřív, zda do hor na přechod, lézt  nebo na kolo, rozhodl jsem se s Makem a s Jelenem od Delfíňáků vyrazit na vodu do Rakouska.

Pravda, v sobotu ráno jsme začali ještě na německé straně v Ga-Pa potůčkem Loisach s krásnými výhledy na Zugspitze, ale již odpoledne jsme se rozpádlovávali na spodním, lehčím úseku III-IV  Ötztaler Ache od Wellebrücke až za soutok s Imstem. Krásná houpačka zpestřená sem tam nějakou peřejkou.

V neděli, zatímco kolona diváků míří sledovat do Söldenu mistrovství v lyžování, my nasedáme u prvních baráku, abychom si projeli Söldenschlucht III-IV. I tady je to v pohodě a tak se natěšeni přesouváme níž na Zwischenbrücke, krátký zato výživný úsek IV-V+. Už úvodní vstupenka je nepříjemná a čím níž, tím hůř, řeka má tah a někde nejde ani zastavit. To co jsme neobhlédli z mostů, jedeme na oči. Rozbitý jez pod prvním mostem skáčeme po plotně vlevo a pak hybaj do slabšího pravého ramene, protože v hlavním korytě je zapíchnutý strom. V půlce mě žere malý válec, chvíli tam dribluju a pak krysím. Naštěstí jsem se pochytal na šutru uprostřed, ale na břeh mi musí pomoct kluci. Na poslední kousek nás dojíždějí místa znalí Plzeňáci. Říkají, že tudy a sypou skalní práh vpravo. Vyrážíme za nimi v domnění, že nejhorší bude za námi. Omyl! Pod prahem padáme do čtyřsetmetrové sjezdovky s jedním válcem za druhým. Netušil jsem, že se dá v ledovcové řece tak rychle zpotit. To, že se nám nikomu nechce si to dát ještě jednou, o něčem svědčí….

Ještě večer, po uklidnění, se přesouváme na Inn. V plánu je úsek od Švýcarských hranic po Kajetansbrücke III-IV, dvě místa za V. Řeka je zaříznutá v hlubokém údolí s velkým průtokem. Na vodočtu pod mostem je 275cm, odhaduji na 100 kubíků. Nejsem na to zvyklý a tak musím dávat bacha na každý válec. Tam, kde do řeky spadl šutr jako malý panelák, je první pětkové místo. Ttroufáme si ho jet jen spodní půlku, nahoře je sifon. Druhá pětka je o půl kiláku níž, dělá se tam óbr válec přes celou řeku. Jelen po divokém začátku bravurně prostřeluje. Já se šolichám při břehu a netrefil jsem lajnu, mezistupeň mě sežral a poslal přes válec hlavou dolů, ale v bublinách za válcem zvedám. Prdel jsem měl staženou skoro až k Altfinstermünz. Zbytek, včetně cesty domů, je v nádherném podzimním počasí, kochačka za odměnu.