Je pondělí 16. srpna a s Iljou, Pavlem a Hankou odjíždíme do Rakouska, kde máme v plánu během týdne vylézt nějaké pěkné ferraty kolem Attersee.

V Soběslavi dáváme oběd v restauraci Paluba a pak už frčíme směrem na Dolní Dvořiště, kde se k nám připojují ještě Karel s Evou. Naše sestava je kompletní a tak v dešti upalujeme po rakouské dálnici směrem na Attersee, kde plánujeme strávit dnešní noc.

Když objíždíme jezero po jeho východním břehu, lijavec houstne tak, že už ani stěrače nestíhají. Bereme za vděk parkovištěm, které není za závorou, jako většina ostatních. Asi 100 m od nás je kadibudka, která se ráno určitě bude hodit. Déšť nepřestává a tak vyrábíme provizorní přístřešek z celty, kterou jsem pro podobné situace vzal s sebou. Po pár pivech a panácích dobré kořalky se nálada zvedá a tak posléze uleháme s pocitem, že nás příroda nedostala na kolena.

Druhý den je počasí stále nejisté, tak se jdeme projít k vodopádu Nixenfall a k jezeru Attersee, kde dáváme koupačku a relaxujeme. Další den se přesouváme do Ebensee am Traunsee, kde vyjíždíme lanovkou na Feuerkogel (1592m). Odtud pokračujeme k ferratě HTL Wels Klettersteig, která vede na vrchol Aberfeldkogel (1707m). Příkrou stezkou v mokrém a blátivém terénu sestupujeme pod nástup. Mraky se protrhávají a chvilkama vysvitne slunce, takže si vychutnáváme krásné lezení, téměř neustále ve svislé linii po pilíři ve východní stěně. Na chatě Berggasthof Edelweiss dáváme kávičku a holky pivo. Řidiči si musí nechat zajít chuť neboť od spodní stanice lanovky se přesouváme kousek za soutěsku Klamm na potoce Mitterweißenbach, na krásné místo pro přespání.

Ráno přejíždíme k jezeru Mondsee, nad kterým vede nádherná ferráta Drachenwand. Ferrata je jednou z nejhezčích v Rakousku, a tak si její rozmanitost opravdu užíváme. To už neplatí o sestupové cestě Hirschsteig, která vede od vrcholového kříže a prochází kolem skalního okna. Sestup je dlouhý, mokrý a náročný na kolena. V hospodě u parkoviště nám odmítli dát pivo, protože nemáme rezervačku, a tak odjíždíme na parkoviště u Gosausee, kde si náladu lepšíme jídlem a pivem u jezera. V dobré náladě pokračujeme večírkem u aut na parkovišti. (Český pár vedle nás se moc nevyspal).

Další den dáváme sportovní ferratu Laserer Alpin Klettersteig, vedoucí ve stěně nad jezerem s lahůdkami jako "Mokrý přechod", "Nebeský žebřík", "Provazový most" a "Orlí hnízdo". Pro Evu je to první křest ferratou a zvládla ho na výbornou. Pivo v hospodě u jezera je opravdu zasloužené. Na parkovišti u aut povídáme ještě dlouho do noci a dokonce i naši čeští sousedé s námi přišli posedět.

Ráno se rozdělujeme. Ilja s Lenkou a Hankou jdou podél jezera směrem pod Dachstein, Já s Pavlem, Evou a Karlem vyjíždíme lanovkou na Gablonzer Hütte pod nástup ferraty Donnerkogel Intersport Klettersteig. Pohled do nástupního traverzu prozrazuje, že je cesta totálně zasekaná a postavy lezců stále čekají a nehnou se z místa. Karel s Evou to vzdávají a já s Pavlem čekáme, že se stane zázrak a zástup lezců se konečně pohne kupředu. Zázrak se nekoná, a tak trávíme dlouhé minuty téměř na každém metru cesty. Když už se konečně začínáme blížit pod 40m žebřík, je nám jasné, že takhle zpáteční lanovku nestihneme ani omylem. S omluvou, že nejdeme na žebřík, ale pasáž půjdeme po skále, začínáme předbíhat jednotlivce i celé skupiny lezců. Šetříme čas, ale ani toto ve finále nebude stačit. Přelézáme nádhené exponované partie ve vrcholové části a na vrcholu se nezdržujeme. Vrcholové foto, sundat sedáky a vyprahlé hrdlo svlažit několika doušky tekutiny. Sestup je dlouhý, téměř stále ve skalnatých partiích, sem tam zajištěných lankem, po strmé a uklouzané skále. Mažu dolů co mi kolena a kyčle dovolí. V sedle nad Gablonzer Hütte je už jasné, že jsme závod s časem prohráli a s našimi zpátečními jízdenkami na lanovku se můžeme vyfotit. Jen pro jistotu ještě bereme za tvrdou kliku u vstupu na lanovku a pak už zvolna scházíme cestou Herrenweg zpátky na parkoviště u jezera. V poslední asi 1/3 cesty spatřím Lenku, která nám ze solidarity přišla naproti. V jezeře dáváme koupačku a pak v hospůdce zasloužené pivo. Na parkovišti u aut se dělíme o své dojmy.

Druhý den ráno odjíždějí Eva s Karlem a po nich pak i Hanka s Iljou. Já s Lenkou a Pavlem jedeme do Gmundenu a po cestě v Bad Ischlu navštívíme muzeum Fahrzeug Technik Luftfahr. V Gmundenu dáváme procházku po břehu jezera a v Pizzerii nakrmíma naše hladové žaludky. Po neúspěšných pokusech najít vhodné parkoviště na přespání jedeme až do Českého Krumova, kde ve vodáckém kempu dáváme pivo a utopence. Leje jako z konve a tak příjemně unaveni uléháme do našich pelíšků v autech. Další den už zase svítí sluníčko a tak dáváme prohlídku zámku a při pohledu na prázdnou řeku pod zámkem si vybavujeme si časy, kdy pověstným jezem sjížděla jedna loď za druhou. V Soběslavi na Palubě dáváme výtečný oběd a pak už frčíme po poloprázdné silnici k domovu.

Díky všem účastníkům za skvělou společnost, nevšední zážitky a nádherně strávený týden.